ŠKODA boduje na EXPO, firmě se daří také v Rusku

Škoda Transportation, jejíž dceřiná společnost Škoda Electric se v tričku národního týmu účastní EXPO Astana 2017, slaví úspěšné spuštění provozu souprav pro petrohradské metro v Rusku. V kazašské Astaně pak zabodovala i Škoda Electric. Zaujala tamní vládu svým interaktivním modelem elektrobusu s futuristickým designem, který na výstavě EXPO představuje důmyslnost technologického řešení elektromobility tuzemského výrobce.

„Musím říct, že je to pro firmu na trzích zemí SNS evidentně vydařený měsíc. Vlastní technologie elektrobusu Škody Elektric, byla kazašskou vládou zařazena do oficiálního výběru technologií představených na výstavě, které by po skončení EXPO mohly přispět k dalšímu rozvoji Kazachstánu. To je prvním krokem na cestě k aplikaci českých technologií v zemi, který otvírá možnost jednání na vysoké státní úrovni,“ sdělil Jan Krs, komisař české účasti na EXPO ASTANA 2017.

Interaktivita modelu škodováckého elektrobusu dokáže pomocí ovládacích prvků dokonale seznámit návštěvníky s moderní technologií plzeňských elektrobusů, které běžně slouží cestujícím v městské hromadné dopravě například v Plzni nebo severomoravském Třinci.

Zatímco Kazachstán je pro Škodu Electric novou destinací a na lince z Plzně do Astany vyrazil zatím pouze model elektrobusu, v Rusku jede mateřská firma Škoda Transportation už „naostro“ a na plné obrátky plní významné zakázky. V uplynulých měsících se do provozu v ruském Petrohradu vydalo osm nových šestivozových souprav metra NěVa. Pro tamní dopravní podnik je dodala společnost OOO VAGONMAŠ, člen skupiny Škoda Transportation. Poslední dodaná souprava začala cestující vozit na začátku srpna.

Smlouva na zakázku o celkové hodnotě 3,8 miliardy rublů byla podepsána v dubnu roku 2015. „Aktuální dodávka navazuje na předešlou dodávku devíti vozidel NěVa, z nichž některé už za sebou mají v systému petrohradské podzemní dráhy více než půl milionu kilometrů provozu. Vozidla jezdí ke spokojenosti provozovatele i cestujících, vykazují vysokou mírou disponibility,“ říká projektový manažer Petr Soubusta ze Škody Transportation.

Nejnovější soupravy metra jsou vyráběny podle technologií a know-how společnosti Škoda Transportation. Novými vozidly se cestující vozí na lince č. 3 petrohradské podzemní dráhy. „Nové soupravy mají řadu novinek proti předchozí devítikusové sérii – například handicapovaní cestující mají k dispozici speciální místa v čelních vozech souprav pro nástup a výstup. Podařilo se také ještě více snížit míru hlučnosti v interiéru vozů díky využití nových izolačních materiálů, oken a dveří,“ vysvětluje Petr Soubusta.

Jednou z hlavních výhod nových souprav je podstatně nižší hmotnost oproti stávajícím vozům ruské koncepce. Historie projektu nového metra sahá až do roku 2007, kdy byl vyvinut prototyp vozu NěVa. První souprava byla představena už v červenci 2009 v Petrohradu, kde získala prestižní ocenění v kategorii nejlepší inovační projekt Sankt Petěrburg.

 

Categories: Aktuality