Lotyšská železnice představila na EXPO v Astaně prototyp lokomotivy Hyloco s vodíkovým pohonem

Společnost Latvijasdzelzceļš, která spravuje železniční síť Lotyšska, představila na mezinárodní výstavě Astana EXPO-2017 prototyp lokomotivy Hyloco. Tu pohání elektřina, produkovaná vodíkovým generátorem.

Do ovzduší tak lokomotiva vypouští jen vodní páru. Tažnou sílu mají zajišťovat akumulátory a hybridní systém vodíkových palivových článků. Při maximálním vytížení by systém měl vydržet pracovat nepřetržitě alespoň 20 hodin.

Hlavní výhodou je podle konstruktérů možnost využívat takové lokomotivy na železnicích, které neprošly elektrifikací. Specifikou vodíkového pohonu je mimo jiné jeho vysoká cena, zapříčiněna využitím v konstrukci drahých kovů, jako je platina a palladium.

Zdroj: www.gudok.ru

 

Categories: Sledujeme zpravodajství z ASTANA EXPO 2017